Politica returnare produse in cazul comertului la distanta

 1. CADRUL LEGAL

In conformitate cu legislatia in vigoare, respectiv Ordonanta de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate la distanta:

  • Consumatorul are dreptul de a renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului. Cheltuielile de returnare a bunului achizitionat vor fi sunt suportate de catre consumator.
  • Produsul poate fi returnat doar daca se afla in aceeasi stare in care a fost livrat. In acest sens, bunul achizitionat trebuie sa fie insotit de ambalajul original, accesoriile aferente, etichetele intacte si documentele cu care a fost livrat. Nu vor fi acceptate pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire si/sau interventii neautorizate etc.

Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014, politica de renuntare la cumparare si returnare a produselor in termen de 14 zile calendaristice se aplica numai persoanelor fizice.

 2.   EXCEPTII

  • Sunt exceptate de la dreptul de retragere in ceea ce priveste contractele la distanta categoriile de produse enumerate la art.16 din OUG 34/2014.

 3.   EXERCITAREA DREPTULUI DE RETRAGERE

Inainte de a expira perioada de retragere, consumatorul trebuie sa instiinteze furnizorul cu privire la renuntarea la cumparare. Astfel, acesta poate informa furnizorul despre decizia luata printr-o solicitare trimisa la adresa de e-mail  office(at)hvac-solutions.ro.

In termen de 48 de ore de la transmiterea solicitarii, cumparatorul va primi un e-mail cu detalii cu privire la notificarea sa.

 4.   COSTURI SI TAXE SPECIALE PENTRU RENUNTAREA LA CUMPARARE

In cazul in care consumatorul renunta la cumparare, acesta va suporta urmatoarele costuri:

  • Costurile de retur si transport curier pentru produsul pe care doreste sa il returneze furnizorului, in cazul in care renunta la achizitionarea bunului in termen de 14 zile de la receptia produsului. ( art.14. punctul 2 )
  • In situatia in care produsul returnat nu mai poate fi comercializat ca nou, cumparatorului i se va solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand. La optiunea clientului, furnizorul ii poate reexpedia produsul, iar cheltuielile de transport vor fi suportate de catre cumparator. ( art.14. punctul 3 )
  • In ceea ce il priveste pe vanzator, acesta va suporta costurile de retur si transport curier in cazul in care, la receptia produsului, cumparatorul constata ca:
  • Produsul nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
  • Produsul nu este conform cu specificatiile mentionate in comanda cumparatorului.
  • Produsul este nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau coletele prezinta deteriorari de la transport.

  Nota: (daca defectul de nefunctionare este semnalat in primele 48 ore de la receptie)

 5.   RAMBURSAREA SUMELOR

  • Furnizorul va rambursa sumele in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractului de catre consumator. Rambursarea se va face folosind aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care clientul solicita o alta modalitate de rambursare. Furnizorul nu va percepe comisioane suplimentare ca urmare a unei astfel de rambursari. De asemenea, furnizorul poate amana rambursarea pana la data in care acesta intra in posesia produsului sau pana la primirea unor dovezi ca produsul a fost trimis inapoi, fiind valabila data cea mai apropiata.
  • Furnizorul isi rezerva dreptul de a refuza returnarea produsului in cazuri de retururi repetate, depasirea termenului de renuntare la cumparare si returnare produs, neindeplinirea conditiilor de renuntare la cumparare sau neacceptarea taxei de transport prin curierat.